مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 فروردین 1398 ساعت 01:552019-03-26سياسي

دلایل سیل های مخرب شمال کشور؛ از جنگل تراشی تا راه آهن آق قلا ؟


یک استاد دانشگاه تهران جنگل تراشی ها و ورود رسوبات به رودخانه ها را عامل سیلاب های اخیر شمال ایران دانست و از مجلس شورای اسلامی، بدون توجه به سود شرکت های جنگل تراش، - دلایل سیل های مخرب شمال کشور؛ از جنگل تراشی تا راه آهن آق قلا ؟ یک استاد دانشگاه تهران جنگل تراشی ها و ورود رسوبات به رودخانه ها را عامل سیلاب های اخیر شمال ایران دانست و از مجلس شورای اسلامی، بدون توجه به سود شرکت های جنگل تراش، خواستار تصویب طرح تنفس جنگل ها شد.

در روزهای گذشته که سیل مازندران و گلستان را فراگرفت، عوامل مختلف از جمله تغییر اقلیم، سدسازی، و جنگل زدایی مقصر این بلایا معرفی شدند.

شاید سیلاب های اخیر تک علتی نباشد و همه آنچه این روزها به عنوان دلیل اصلی سیلاب های سهمگین از سوی دستگاه های مختلف مطرح می شود؛ در چنین وضعی اثرگذار باشد.

جهت رفع ابهامات پیش آمده و روشن شدن چرایی وقوع سیل در استان های شمالی کشور و همچنین سیل شیراز، محمد ابراهیم بنی حبیب کارشناس حوزه مهندسی آب و استاد دانشگاه تهران، در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه سیل های روزهای اخیر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما باید به دنبال اصلی ترین و موثرترین دلایل این حادثه باشیم، گفت: برخی معتقدند که سیل های اخیر گلستان و مازندران ناشی از تغییر اقلیم بوده است ، اما سئوال آن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل سیل های مخرب شمال کشور؛ از جنگل تراشی تا راه آهن آق قلا ؟

دلایل سیل های مخرب شمال کشور؛ از جنگل تراشی تا راه آهن آق قلا ؟