مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 فروردین 1398 ساعت 09:452019-03-26اقتصادي

دغدغه اصلی بنادر ایران در سال 98


همه کشتی های دنیا از سال 2020 مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند؛ مسئله ای که می توان از آن به عنوان مهم ترین دغدغه دریایی ایران تا آغاز سال میلادی 2020 نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر 3.

5 درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد؛ موضوعی که به منظور کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان در نظر گرفته شده است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی های دنیا از سال 2020 مکلف هستند از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند.

در حال حاضر بخشی از پالایشگاه های اروپایی توانایی تولید این سوخت را دارند و طی دو سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی نیز از وزارت نفت درخواست کرده است که حداقل نیاز کشتی های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس پیما و شامل 200 فروند می شود را به مقدار 1.

3 تا 1.

4 میلیون تن تأمین کند.

دو راهکار در این زمینه وجود دارد.

ابتدا این که کشتی ها دستگاه هایی به نام اسکرابر نصب کنند که می تواند سوخت ها را به سوخت کم سولفور تبدیل کند و راهکار دوم نیز این است که به جای نفت کوره از نفت گاز استفاده کنند که خوشبختانه وزارت نفت توانایی تولید سوخت نفت گاز کم سولفور را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه اصلی بنادر ایران در سال 98

دغدغه اصلی بنادر ایران در سال 98