مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 فروردین 1398 ساعت 00:102019-03-24اقتصادي

فراز و فرودهای ارز دانشجویی در سالی که گذشت/تداوم دغدغه های ارزی دانشجویان در سال 98


استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری هر ساله به یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان استفاده از این دوره ها تبدیل شده، این دغدغه به ویژه در سال 97 همزمان با بالا رفتن نرخ ارز و نوسانات آن بسیار پررنگ تر شد.

- البته این نگرانی تنها دامن دانشجویان مشغول به تحصیل که از سال های گذشته اعزام شده بودند را نگرفت بلکه دانشجویانی که متقاضی یا در شرف اعزام بودند نیز با مشکلاتی مواجه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از اعلام بخشنامه بانک مرکزی در سال 97 مبنی بر آزاد شدن ارز دانشجویی، موضوع تخصیص ارز دولتی به دانشجویان دکتری متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور در سالی که گذشت به یکی از نگرانی ها و دغدغه های مهم این دانشجویان تبدیل شد و این دانشجویان بعضاً با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف خود در تخصیص ارز دولتی شده و اعلام کردند به دلیل کمبود گروه های تخصصی، منابع و تجهیزات آزمایشگاهی در موضوع پژوهشی مورد نظر در دانشگاه، اعزام آنها به کشور خارجی ضروری محسوب می شود.

اگر چه زمزمه های حذف ارز دانشجویی ابتدا سال 91 به گوش دانشجویان دکتری رسید اما این موضوع با بخشنامه 28 اسفند سال 96 دانشگاه ها به صورت رسمی آزاد شد و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی از اول فروردین سال 97 تأمین ارز بابت شهریه و هزینه اقامت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و فرودهای ارز دانشجویی در سالی که گذشت/تداوم دغدغه های ارزی دانشجویان در سال 98

فراز و فرودهای ارز دانشجویی در سالی که گذشت/تداوم دغدغه های ارزی دانشجویان در سال 98