مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 فروردین 1398 ساعت 12:552019-03-23اقتصادي

اگر مردم ارز نخرند به سرعت ارزان می شود


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تعداد زیاد رانت خواران و اینکه با اعمال نفوذ از بانک ها وام گرفتند، اعلام کرد: هنوز هم نرخ ارز واقعی نیست ولی فشار روانی وجود دارد.

- اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند، نرخ ها به سرعت کاهش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالناصر همتی امروز (شنبه) در گفت وگویی نوروزی با بیان اینکه نظام بانکی برای افزایش وام ازدواج تلاش می کند، گفت: برخی فکر می کنند وقتی مسئول شدیم، باید جدی باشیم، اما تجربه چند دهه من در مسئولیت نشان می دهد که با امید می توان مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه مدیران زیادی در بانک ها و صداوسیما تربیت کرده ام، اظهار کرد: اگر همین امروز هم کسی بخواهد مسئولیت بانک مرکزی را از من بگیرد مشکلی نیست، چراکه اگر بخواهم دوباره انتخاب کنم، صداوسیما را انتخاب می کنم.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بالا بودن حجم مشکلات کشور تصریح کرد: در طول چند دهه به دلیل استفاده های نادرست از سیستم بانکی برای تأمین طرح های ناکارآمد یا وام دادن به کسانی که صلاحیت نداشتند یا استفاده از مدیران کم صلاحیت مشکلاتی ایجاد شد، ولی باید بدانیم که سیستم بانکی 90 درصد تأمین مالی کشور را بر عهده دارد و امروز طرح هایی مانند برق، نیروگاه و … با تأمین مالی بانک ها شکل می گیرد؛ هرچند نواقصی هم وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر مردم ارز نخرند به سرعت ارزان می شود

اگر مردم ارز نخرند به سرعت ارزان می شود