مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 فروردین 1398 ساعت 10:252019-03-22سياسي

برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو


همزمان با عید نوروز عصر روز پنج شنبه (اول فروردین) مراسم بزرگداشت روز بین المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و 10 کشور دیگر حوزه نوروز در ژنو برگزار شد.

- برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو همزمان با عید نوروز عصر روز پنج شنبه (اول فروردین) مراسم بزرگداشت روز بین المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و 10 کشور دیگر حوزه نوروز در ژنو برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این مراسم که در محل سازمان مالکیت معنوی برگزار گردید، اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو به نمایندگی از طرف 11 کشور حوزه نوروز ضمن خوشامدگویی به حاضران، سخنان کوتاهی در مورد فلسفه نوروز و اهمیت الهام گرفتن از این آیین باستانی برای ارتقای همبستگی، دوستی و احترام متقابل ایراد کرد.

بقایی نوروز را حامل پیام جهانی مبنی بر استقبال از تحول و نو شدن و تأمل در نعمت های خدادادی و درک وابستگی انسان به طبیعت و محیط زیست دانست و درس آموزی از فلسفه نوروز را برای پاسداشت محیط زیست و احترام به همه مخلوقات بسیار مهم توصیف کرد.

علاوه بر یونسکو که از سال 2009 نوروز را به عنوان یکی از نمودهای میراث فرهنگی ناملموس بشری به رسمیت شناخت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در سال 2010 روز 21 مارس را به عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو

برگزاری مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در ژنو