مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 فروردین 1398 ساعت 11:302019-03-21اقتصادي

برنامه دولت برای اتمام پروژه های گازرسانی به روستاها چیست؟


توسعه گازرسانی به نقاط روستایی و شهری یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بود که در راستای این هدف تاکنون 80 درصد جمعیت روستایی و بیش از 98 درصد جمعیت شهری ایران، - از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند؛ طبق وعده مسئولان قرار است تا پایان دولت دوازدهم، 99 درصد از جمعیت شهری و 90 درصد از جمعیت روستایی ایران گازرسانی شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاست های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره گیری از منابع قانون بودجه از جمله بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 و ماده 12 قانون رفع موانع تولید، زمینه ای فراهم کرد تا منابع مالی طرح های گازرسانی از محل استفاده از گاز به جای سوخت های مایع تأمین شود.

با استفاده از این موارد قانونی، اقداماتی برای تأمین منابع مالی با هدف توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها انجام شد و در این راستا، بیش از 9000 روستا در طول چهار سال دولت یازدهم گازرسانی شد.

این اقدام باعث شد جمعیت روستایی که در پایان دولت دهم 55 درصد بود، در پایان دولت یازدهم به 77 درصد برسد و به گفته مسئولان در پایان دولت دوازدهم، این رقم به 90 درصد افزایش خواهد یافت.

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها هشت شهر و یک روستا با بهره مندی از یک خط سراسری گاز را دریافت می کردند، در حالی که اکنون بیش از 345 هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع گاز شهری و روستایی در ایران احداث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه دولت برای اتمام پروژه های گازرسانی به روستاها چیست؟

برنامه دولت برای اتمام پروژه های گازرسانی به روستاها چیست؟