مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اسفند 1397 ساعت 12:352019-03-20دانش

خاطراتی از عبدالحسین زرین کوب


باقر صدری نیا با بیان خاطراتی از عبدالحسین زرین کوب می گوید: استاد زرین کوب بی تردید یکی از شخصیت های بی بدیل علمی و ادبی عصر ما بوده اند.

- دکتر باقر صدری نیا، استاد دانشگاه تبریز که یکی از شاگردان عبدالحسین زرین کوب بوده است در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آثار برجای مانده از این چهره فقید فرهنگی اظهار می کند: تنوع حوزه هایی که ایشان به تحقیق و ژرفکاوی در آن ها پرداخته نه تنها چشمگیر بوده، بلکه این توفیق را یافته اند که در حوزه های مختلف، آثار برجسته ای از خود به یادگار بگذارند.

او تاکید می کند: آثار استاد زرین کوب جزء پرمراجعه ترین آثار در میان اهل دانش و محققان کشور است، و نه تنها پژوهشگران در رشته ادبیات، بلکه تاریخ پژوهان و محققان رشته های گوناگون معارف اسلامی نیز همواره نیازمند مراجعه به آثار استاد هستند.

صدری نیا با اشاره به نحوه آشنایی خود با استاد و ویژگی های شخصیتی و وارستگی اخلاقی او می گوید: پیش از ورود به دانشگاه برخی از آثار استاد را خوانده بودم، اما آشنایی رویاروی بنده با استاد بعد از ورود به دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ممکن شد.

او می افزاید: استاد زرین کوب مدیر گروه ما بودند اما غالبا معاون ایشان به امور جاری گروه رسیدگی می کرد و ایشان در اتاق خودشان در ضلع جنوب غربی دانشکده و دور از محل گروه ادبیات به مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطراتی از عبدالحسین زرین کوب

خاطراتی از عبدالحسین زرین کوب