مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اسفند 1397 ساعت 13:452019-03-19اقتصادي

پرورش شترمرغ در گیلان سودآوری دارد


کارشناس مسئول سایر ماکیان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هر قطعه شترمرغ حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای پرورش دهندگان سودآوری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امید وهابی با بیان اینکه بیشتر شتر مرغ ها از سال سوم تولید، توجیه اقتصادی دارند، گفت: پرورش هر شتر مرغ مولد در یک دوره پرورش یک ساله با رعایت استانداردهای تولید و احتساب هزینه های پرورش، بطور میانگین 4 میلیون تومان سودآوری دارد.

وی افزود: هر قطعه شترمرغ پرواری هم که دوره پرورش آن 6ماه است، با احتساب هزینه های تولید، حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای پرورش دهندگان سودآوری دارد.

وهابی در خصوص یکی دیگر از مزیت های پرورش شتر مرغ ادامه داد: بهترین نژادهای گاو، هر سال یک گوساله به دنیا می آورند، این درحالی است که هر شترمرغ مولد، با توجه به شرایط آب وهوایی سالانه بین 70 تا80 تخم می گذارد که بطور میانگین نیمی از آنها به جوجه تبدیل می شود.

کارشناس مسئول معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مقاوم بودن این پرنده نسبت به بسیاری از بیماری ها و شرایط سخت آب و هوایی خاطرنشان کرد: تاکنون بیماری مشترکی بین انسان وشتر مرغ گزارش نشده، از طرفی این پرندگان شرایط دمایی 20 درجه زیر تا 50 درجه بالای ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش شترمرغ در گیلان سودآوری دارد

پرورش شترمرغ در گیلان سودآوری دارد