مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اسفند 1397 ساعت 21:512019-03-18اجتماعي

فارس گزارش می دهد رونمایی از طرح 3200 مترمربعی نماد گلیم سیرجان


طرح 3 هزار و 200 مترمربعی نماد گلیم سیرجان که از 12 نوع خاک و سنگ رنگارنگ شهرستان و همچنین پسماندهای برخی صنوف صنعتی طراحی شده است، رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سیرجان، طرح 3200 مترمربعی نماد گلیم سیرجان رونمایی شد، این طرح که از خاک و سنگ شهرستان در رنگ های متنوع و زیبا نقش گلیم شیرکی پیچ سیرجان را بر روی زمین پهن کرده چشم نواز و جذاب است.

فرماندار سیرجان در این زمینه گفت: با توجه به اینکه گلیم سیرجان ثبت جهانی شد هنرمندان شهرستان با ارائه این طرح توانستند نقش بزرگی از گلیم شیرکی پیچ را از خاک و سنگ معادن و طبیعت سیرجان به مردم به ویژه مسافران نوروری ارائه دهند.

منصور مکی آبادی افزود: این نماد که در بیش از 3 هزار مترمربع و در حاشیه پارک مسافر طراحی و اجرا شد دارای دو پیام و دو مطلب است یکی این که سیرجان شهر جهانی گلیم است و این طرح نماد گلیم با این وسعت استعدادهای هنری و خدادادی را می رساند و شهرستان سیرجان را شهر معادن کشور می شناساند چون نماد این طرح از انواع خاک و سنگ معادن در رنگ های مختلف است.

وی گفت: چون این شهرستان مسیر عبور بیش از 2 میلیون نفر مسافر نوروزی به بنادر جنوب و استان فارس است، می تواند به خوبی گلیم جهانی سیرجان را به مسافران نوروزی معرفی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد رونمایی از طرح 3200 مترمربعی نماد گلیم سیرجان

فارس گزارش می دهد رونمایی از طرح 3200 مترمربعی نماد گلیم سیرجان