مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 ساعت 16:152019-03-13فرهنگي

«آغازکنندگان رمان مدرن ایران» منتشر شد


حسین سناپور از انتشار کتاب «آغازکنندگان رمان مدرن ایران» خبر داد.

- حسین سناپور از انتشار کتاب آغازکنندگان رمان مدرن ایران خبر داد.

این نویسنده درباره کتاب جدیدش به ایسنا گفت: این کتاب به هشت رمان که اغلب کوتاه هستند و از آن ها به عنوان داستان بلند یاد می شود، می پردازد.

این رمان ها به عنوان مهم ترین رمان های مدرن ایرانی هستند که بر داستان نویسی و نویسندگان تأثیر گذاشته و اغلب هم محل چالش بوده اند.

بوف کور صادق هدایت، سنگی بر گوری جلال آل احمد، خروس ابراهیم گلستان، ملکوت بهرام صادقی، شازده احتجاب و کریستین و کید هوشنگ گلشیری، سنگ صبور صادق چوبک و آشغالدونی غلامحسین ساعدی رمان هایی هستند که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

او با تأکید بر تأثیرگذاری این رمان ها بر داستان ایرانی و سایر نویسندگان، افزود: درباره این کتاب ها بسیار گفته شده است و بعد از سال ها هنوز مطرح هستند و خوانده می شوند.

این کتاب ها سرآغاز کارهای مدرن در ایران هستند، گرچه برخی از آن ها فاصله زمانی زیادی دارند؛ اما من آن ها را به عنوان آغازکنندگان رمان مدرن به حساب آورده ام و درباره هرکدام شان یک مقاله 20-30 صفحه ای نوشته ام.

سناپور درباره تعریفش از رمان مدرن نیز گفت: ادبیات مدرن از اواخر قرن 19 آغاز شده است و کسانی مانند جویس، پروست، کافکا و فاکنر از سردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آغازکنندگان رمان مدرن ایران» منتشر شد

«آغازکنندگان رمان مدرن ایران» منتشر شد