مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 ساعت 05:452019-03-13پزشكي

تاثیر ورزش در پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی عضلانی


مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی با اشاره به شیوع یکسری ناهنجاریهای اسکلتی عضلانی در بین کارکنان پشت میز نشین گفت: با پیشگیری به موقع و انجام یکسری حرکات ورزشی می توان از تشدید این ناهنجاری ها جلوگیری بعمل آورد.

- دکتر هادی روحانی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر انجام پایش سلامت و غربالگری از افرادی که پشت میزنشین هستند و تأثیر حرکات ورزشی برای پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی اظهار کرد: متأسفانه پایش سلامت در کشور بویژه در بین کارکنانی که پشت میز نشین هستند، جدی گرفته نمی شود و همین امر سبب شیوع یکسری ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی در بین کارکنان ارگان های مختلف باشیم.

البته اگر این ناهنجاری ها به موقع شناسایی شوند با انجام یکسری حرکات ورزشی می توان از تشدید آن جلوگیری کرد تا فرد در انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل نشود.

وی گفت: در حال حاضر نگاه مدیران نسبت به غربالگری و پایش سلامت صرف هزینه است و همین مساله سبب شده تا این موضوع زیاد جدی گرفته نشود.

در حالی که اگر سازمان ها و ارگان های مختلف به پایش سلامت به عنوان یک موضوع مهم برای سلامت کارکنان و پیشگیری از ناهنجاری ها توجه لازم را داشته باشند، قطعاً می توان با شناسایی به موقع این گونه ناهنجاری ها مانع تشدید و عوارض های ناشی از آن در آینده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ورزش در پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی عضلانی

تاثیر ورزش در پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی عضلانی