مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اسفند 1397 ساعت 16:152019-03-12سياسي

عکاسان ایرانی فاجعه حلبچه را جهانی کردند


معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: فاجعه حلبچه به واسطه عکس هایی که عکاسان ایرانی از این حادثه گرفته بودند انعکاس جهانی پیدا کرد و به آن القابی همچون «جنایت علیه بشریت» و «نسل کشی» نسبت داده شد.

- معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: فاجعه حلبچه به واسطه عکس هایی که عکاسان ایرانی از این حادثه گرفته بودند انعکاس جهانی پیدا کرد و به آن القابی همچون جنایت علیه بشریت و نسل کشی نسبت داده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روشن خوشنوازی، روز سه شنبه (21 اسفند) در مراسم گرامیداشت شهدای شیمیایی حلبچه که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال سی و یکمین سالگرد فاجعه شیمیایی شهر حلبچه است که به دستور کینه توزانه صدام و به عاملیت پسرعمویش (علی شیمیایی) صورت گرفت.

وی افزود: حلبچه در 10 الی 15 کیلومتری مرز ایران در مریوان واقع شده است و از بلندی های نودشه نیز می توان این شهر را مشاهده کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، بیان کرد: پیش از حمله شیمیایی، شهر حلبچه با بمب های متعارف بمباران شده بود تا حفاظ ها و شیشه های ساختمان های شهر بشکند و امکان مقاومت در مقابل گازهای سمی برای مردم وجود نداشته باشد.

در این حمله سه گاز شیمیایی خردل، اعصاب و سیانوژن مورد استفاده قرار گرفت که توسط 50 فروند هواپیمای عراقی و هر فروند چهار بمب بر سر مردم ریخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکاسان ایرانی فاجعه حلبچه را جهانی کردند

عکاسان ایرانی فاجعه حلبچه را جهانی کردند