مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اسفند 1397 ساعت 03:052019-03-11اقتصادي

فارسی، محبوب ترین زبان خاورمیانه در وب


معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان این که در سال 2017، زبان فارسی به یازدهمین زبان پرکاربرد در وب رسیده، گفت: این رشد در حالی است که زبان فارسی در حال حاضر یک رتبه بالاتر از زبان ترکی و پنج رتبه بالاتر از زبان عربی قرار دارد و محبوب ترین زبان منطقه .

- معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان این که در سال 2017، زبان فارسی به یازدهمین زبان پرکاربرد در وب رسیده، گفت: این رشد در حالی است که زبان فارسی در حال حاضر یک رتبه بالاتر از زبان ترکی و پنج رتبه بالاتر از زبان عربی قرار دارد و محبوب ترین زبان منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در شبکه جهانی وب محسوب می شود.

امیر خوراکیان در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت توجه به تولید محتوای باکیفیت به زبان فارسی در وب اظهار کرد: در میان چهار میلیارد صفحه فارسی شناسایی شده توسط جست وجوگر پارسی جو، نزدیک به 25 درصد آن، ارزشمند بوده و بقیه صفحات تکراری یا اسپم است و این موضوع نشان می دهد کیفیت تولید محتوا به زبان فارسی در فضای مجازی در حد مطلوب نیست.

50 درصد وب در دست زبان انگلیسی وی با بیان این که سهم زبان انگلیسی در وب بیش از هر زبان دیگری است، تاکید کرد: زبان انگلیسی به تنهایی 51.

2 درصد از محتوای وب را در اختیار دارد ولی این سهم در سال 2011، 57 درصد بوده و این کاهش نشان دهنده این است که کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارسی، محبوب ترین زبان خاورمیانه در وب

فارسی، محبوب ترین زبان خاورمیانه در وب