مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اسفند 1397 ساعت 14:452019-03-09پزشكي

بدون اصلاح سبک زندگی، چاقی بر می گردد


مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان این که اضافه وزن و چاقی بدون اصلاح سبک زندگی، برگشت‎پذیر است، گفت: در زمینه کاهش وزن، - مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان در گفت وگو با ایسنا: بدون اصلاح سبک زندگی، چاقی بر می گردد مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان این که اضافه وزن و چاقی بدون اصلاح سبک زندگی، برگشت‎پذیر است، گفت: در زمینه کاهش وزن، اصلاح شیوه زندگی بر تمامی روش های درمانی اعم از رژیم درمانی، لاغری موضعی، دارو درمانی و اعمال جراحی اولویت دارد.

فتح‎الله پورعلی در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی ها ژنتیک و ارثی بودن را دلیل چاقی شان می دانند، اما اگر این ادعا درست باشد، چرا 50 سال قبل، چاقی به این میزان شایع نبود؟.

وی ادامه داد: ژنتیک یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار است، اما رفتارهای تغذیه ای و شیوه زندگی ما می تواند ژن های چاقی را کنترل، فعال و غیرفعال کند.

وی با اشاره به تغییر اندازه وعده های غذایی و نوع غذای مورد استفاده در مقایسه با گذشته، اظهار کرد: افزایش مصرف قندها، شیرینی جات و نوشابه ها، غذاهای پرکالری، تماشای تلویزیون و استفاده از خودرو نیز از دیگر علل شیوع چاقی است، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که میزان دریافت انرژی افراد بیش از آن مقداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون اصلاح سبک زندگی، چاقی بر می گردد

بدون اصلاح سبک زندگی، چاقی بر می گردد