مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اسفند 1397 ساعت 13:452019-03-04اقتصادي

ترخیص خودروهای وارد شده تا 16 دی به صورت مشروط آزاد شد


وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه ای به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی اعلام کرد آن دسته از خودروهای متوقف در گمرک که با انتقال ارز و به صورت گشایش ال سی وارد شده اند در صورتی که تا شانزدهم دی ماه امسال قبض انبار دریافت کرده باشند، - اجازه ترخیص خواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از ابتدای تیر ماه امسال دولت واردات حدود 1400 قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو را ممنوع کرد.

این موضوع باعث شد تا از این تاریخ ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات متوقف شده و این خودروها در مبادی ورودی کشور دپو شوند.

این موضوع مشکلاتی را برای پیش خریداران این خودروها ایجاد کرد تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش هیأت دولت تصویب کرد خودروهای وارداتی موجود در گمرک که تا تاریخ شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده اند، اجازه ترخیص خواهند داشت.

این موضوع اما اعتراض رییس کل بانک مرکزی را به دنبال داشت و عبدالناصر همتی اعلام کرد که برای کنترل بازار ارز تنها به خودروهایی که تا تاریخ شانزدهم مرداد ماه امسال قبض انبار دریافت کرده اند اجازه واردات بدون انتقال ارز را می دهد.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه ای دستورالعمل صادره در این زمینه را اصلاح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص خودروهای وارد شده تا 16 دی به صورت مشروط آزاد شد

ترخیص خودروهای وارد شده تا 16 دی به صورت مشروط آزاد شد