مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اسفند 1397 ساعت 09:062019-03-04اقتصادي

فارس گزارش می دهد توسعه خوزستان تحت تأثیر مهاجرت


آمارها نشان می دهد که در نیمه اول دهه 90 بیش از 240 هزار خوزستانی از این استان مهاجرت کردند و 170 هزار نفر وارد استان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، مهاجرت در جوامع انسانی با گونه های مختلف و هدفمند، به موجب موقعیت ها و شرایط متعدد، انفرادی یا جمعی صورت می پذیرد.

این پدیده به­ خصوص در خوزستان از اهمیت بیشتری برخوردار است، چراکه این استان در فرآیند جریان مهاجرت سرمایه انسانی، سرمایه ­های بیشتری را از دست داده و معمولا توسعه­ را تحت تاثیر قرار داده است.

علل مختلف زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی سبب مهاجرت مردم از خوزستان به استان های دیگر شده است اما تاکنون راه های عملی برای کنترل میزان مهاجرت از خوزستان انجام نشده و همین موضوع سبب شده که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نخبگان خوزستانی هرچند وقت یک بار به آن اعتراض کنند.

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس در یکی از گفت وگوهای اخیر خود ریزگردها را از مهم ترین عوامل مهاجرت خوزستانی ها برشمرد و معتقد بود که 95 درصد خوزستانی ها میل به مهاجرت دارند و به همین دلیل دولت و مجلس دیگر فرصت آزمون و خطا ندارند و باید به سرعت راهکارهای عملی برای توسعه استان اتخاذ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد توسعه خوزستان تحت تأثیر مهاجرت

فارس گزارش می دهد توسعه خوزستان تحت تأثیر مهاجرت