مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اسفند 1397 ساعت 20:112019-02-27سياسي

پدر علم حقوق اساسی ایران: جامعه نیازمند حاکم و مدیر است


دو نوع رابطه مردم با مردم و مردم با حاکمیت در جامعه وجود دارد که قانون اساسی انتظام بخش رابطه مردم با حکومت است و پیام قانون اساسی تنظیم قدرت و تضمین آزادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، سید محمد هاشمی امروز در چهارمین همایش ملی حقوق شهروندی در ارومیه اظهار کرد: شناخت حقوق و تکالیف شهروندی نقش مؤثری در ارتقاء و ایجاد جامعه ای بر اساس نظم و عدالت دارد.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند حاکم و مدیر است، افزود: دو نوع رابطه مردم با مردم و مردم با حاکمیت در جامعه وجود دارد که قانون اساسی انتظام بخش رابطه مردم با حکومت است و پیام قانون اساسی تنظیم قدرت و تضمین آزادی است.

پدر علم حقوق اساسی ایران با اشاره به اینکه دموکراسی یکی از دغدغه های مهم جوامع بشری امروزی است که پرداختن به آن به عنوان یک ضرورت مطرح است، دموکراسی را به معنی حکومت مردم بر مردم عنوان کرد و گفت: اصل مشارکت، اصل آزادی، برابری، کثرت گرایی، تصمیم اکثریت و حقوق اقلیت از اصول وجودی دموکراسی هستند.

وی ادامه داد: اگر چه برای راهبری جامعه ناگزیریم نظر اکثریت را بپذیریم ولی باید حقوق اقلیت نیز در جامعه رعایت شود.

هاشمی با بیان اینکه لازمه شناخت و درک حقوق بشر درک خود و درک مراتب اجتماعی است، تصریح کرد: اصل برابری یعنی در کنار یکدیگر قرار گرفتن و لازمه برابری درک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر علم حقوق اساسی ایران: جامعه نیازمند حاکم و مدیر است

پدر علم حقوق اساسی ایران: جامعه نیازمند حاکم و مدیر است