مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 04:312019-02-24اقتصادي

فارس گزارش می دهد دانشمندان ایرانی در مسیر پیشرفت/ 2017 سال درخشش علم ایران


تجزیه و تحلیل آمار و ارقام 5 سال گذشته نظام رتبه بندی سایمگو علاوه براینکه پیشرفت دانشمندان ایرانی در تولید مقالات علمی را نشان می دهد، حکایت از صدرنشینی ایران در منطقه دارد.

- گروه  علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شهین مردانی: رتبه بندی سایمگو هر سال کشورهای مختلف جهان را به لحاظ تحقیقات علمی و ارائه مقالات رتبه بندی می کند و جایگاه  جهانی آنها را در وب سایت خود منتشر می کند.

سایمگو براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه بندی می کند.

  بررسی اعداد منتشر شده در سایمگو پیشرفت دانشمندان ایرانی را در علوم مختلف نشان می دهد؛ گرچه در موارد اندکی صدرنشین جدول آسیای غربی نبوده اند اما با یک تلاش قابل توجه به جایگاه خود در صدر جدول برگشته اند.

در این گزارش به روند پیشرفت دانشمندان ایرانی در ارائه مقالات مختلف در رشته های متفاوت اشاره می کنیم که شامل سال 2013 تا پایان سال 2017 می شود: تسخیر علم مهندسی هوافضای منطقه توسط دانشمندان ایرانی براساس داده های سایمگو، ایران در سال 2013، با ارائه 292 مقاله در زمینه مهندسی هوافضا جایگاه نخست  جدول آسیای غربی را به خود اختصاص داده است؛ در این سال تمام مقالاتی که دانشمندان ایرانی ارائه کرده اند، قابل استناد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد دانشمندان ایرانی در مسیر پیشرفت/ 2017 سال درخشش علم ایران

فارس گزارش می دهد دانشمندان ایرانی در مسیر پیشرفت/ 2017 سال درخشش علم ایران