مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 01:202019-02-23بين الملل

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به برخورد ترکیه با فعالان مدنی


وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای منتشر شده در خصوص محکومیت 16 فعال مدنی در ترکیه ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور نسبت به انتشار گزارش ها مبنی بر این که 16 فعال جامعه مدنی در ترکیه محکوم شده اند، به شدت نگران است.

رابرت پالادینو، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: امکان بهره مندی از حقوق مربوط به آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز اساس هر دموکراسی سالمی محسوب می شود.

این سخنگو تصریح کرد: ما از ترکیه می خواهیم به این آزادی ها احترام بگذارد و تمامی این افراد را که مستبدانه محکوم شده اند، آزاد کند.

پیش تر اتحادیه اروپا از ترکیه به دلیل صدور حکم حبس برای عثمان کاوالا و 15 تن دیگر به اتهام توطئه برای سرنگون کردن دولت در جریان شرکت در اعتراضات سال 2013 پارک گزی انتقاد کرد.

دادگاهی در ترکیه اخیراً برای این 16 فعال جامعه مدنی این کشور حکم حبس ابد صادر کرد که محکومیت های گسترده ای در پی داشته است.

کاوالای 62 ساله حدود دو سال دوره بازداشت پیش از محاکمه را سپری کرده و ماه ژانویه برای دریافت جایزه صلح نوبل به دلیل تلاش هایش برای صلح با گروه های اقلیت در ترکیه کاندیدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به برخورد ترکیه با فعالان مدنی

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به برخورد ترکیه با فعالان مدنی