مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 00:302019-02-23اقتصادي

انتقال آب دریای خزر توجیه اقتصادی دارد؟


زمزمه های انتقال آب دریای خزر به بخش های مرکزی ایران حدود 8 سال است که مطرح شده.

آخرین بار پاییز امسال بود که حسن روحانی - رییس جمهوری کشورمان- اعلام کرد که دولت آمادگی لازم برای انتقال آب دریای خزر را دارد.

- مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست نیز اظهار کردند که این موضوع با رعایت ضوابط زیست محیطی اشکالی ندارد، اما طرح انتقال آب خزر مخالفانی نیز دارد.

معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست می گوید: به جای استفاده از روش های گران قیمت این پروژه و آسیب های زیست محیطی به دریای خزر، مصرف آب در بخش های مختلف را مدیریت کنیم.

عبدالرضا کرباسی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه انتقال آب دریای خزر توجیه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: موضوع انتقال آب دریای خزر به استان های کم آب کشور از حدود سال 1390 مطرح شده بود.

انتقال آب از دریای خزر به سمنان یا سایر شهرهای بیابانی کشور از نظر اقتصادی توجیه ندارد چرا که پس از طی فرآیند نمک زدایی، انتقال آب بسیار گران قیمت خواهد بود.

امکان صرفه جویی 15 میلیارد مترمکعبی آب در بخش کشاورزی وی ادامه داد: از طرف دیگر باید بپذیریم که ایران دارای شرایط اقلیمی خاصی است و شاید در آینده ای نزدیک در برخی مناطق کشور نیاز به نصب و راه اندازی واحدهای نمک زدا - آب شیرین کن- داشته باشیم ولی قبل از هر اقدامی، مدیریت آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب دریای خزر توجیه اقتصادی دارد؟

انتقال آب دریای خزر توجیه اقتصادی دارد؟