مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 17:402019-02-23سياسي

ردپای دوران ساسانیان در قلعه خندق سمنان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به کاوش حدودا یک ماهه یک تیم باستان شناسی دانشگاه تهران در قلعه خندق سمنان گفت: - در این کاوش برای نخستین بار ابعاد تاریخی اثر و لایه هایی از دوره های تاریخی اشکانی و ساسانی در این محوطه تاریخی مورد تحلیل و بررسی باستان شناسانه قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی یغماییان از بازدید شهردار، رییس و اعضای شورای شهر سمنان از روند کاوش و مطالعات باستان شناختی قلعه خندق سمنان خبر داد و افزود: در این بازدید توضیحاتی توسط دکتر محمد اسماعیل اسمعیلی جلودار، سرپرست هیأت کاوش باستان شناسی و عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه تهران ارائه شد.

وی گفت: ارزیابی تقریبی قدمت اثر، سفال ها و مواد فرهنگی – تاریخی استخراج شده، لایه های حفاری شده و سطوح مختلف زمین که در برخی نقاط تا عمق پنج متر مورد گمانه زنی قرار گرفته، از جمله تحقیقات مطرح در این فصل مطالعاتی بوده است.

یغماییان افزود: در این فصل کاوش که تقریباً به مدت 25 روز ادامه داشت، یافته های مهم و حایز اهمیتی برای نخستین بار از ابعاد تاریخی اثر و لایه هایی از دوران اشکانی و ساسانی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت که پس از تکمیل داده ها و ارزیابی مطالعات پایه، می تواند کمک شایانی به دوره شناسی و ایجاد نقطه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای دوران ساسانیان در قلعه خندق سمنان

ردپای دوران ساسانیان در قلعه خندق سمنان