مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 02:102019-02-22پزشكي

شاد هستید یا غمگین؟


یک روانشناس، بالابودن انرژی روانی را از دلایل بروز نشانه های شادی در افراد دانست و خاطرنشان کرد: افراد شاد دارای نشانه های ظاهری هستند که می توان به فعال بودن، - لبخند داشتن و تلاش برای گسترش روابط بخشی اشاره کرد، در حالیکه افراد افسرده دائما غمگین ، منقبض و عبوس و عصبی هستند و با کوچکترین تلنگر از کوره در رفته و پرخاشگر می شوند.

دکتر خلیل زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شادی یک امرنسبی است و در افراد مختلف به شکلی متفاوت نمود می یابد، توضیح داد: امروزه اکثر مردم آنگونه که باید شاد نیستند.

وی ادامه داد: علت شاد نبودن در میان مردم به عوامل فیزیولوزیکی، طبیعی و محیطی مربوط است و عوامل فیزیولوزیکی نقش مهمی در افسردگی افراد دارند.

از عوامل تاثیرگذار محیطی نیز می توان به شاد نبودن مردم بخصوص قشر جوان به دلیل به بیکاری و مشکلات اقتصادی موجود در کشور و استان اشاره کرد.

خلیل زاده افزود: تورم و مشکلات اقتصادی از عوامل اصلی بالارفتن سن ازدواج و بیکاری است که نقش اساسی در شاد نبودن مردم دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به اینکه آب و هوا و نوع اقلیم در روح و روان مردم منطقه تاثیرگذار است، تصریح کرد: مردم مناطق گرمسیری نسبت به مردمان مناطق سردسیر شاداب تر و اجتماعی تر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاد هستید یا غمگین؟

شاد هستید یا غمگین؟