مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 01:202019-02-22دانش

ساختمان هایی که قُرص و محکم ساخته نشدند


بسیاری از افرادی که اقدام به خرید یک خانه و یا ساختمان می کنند و شاید در نگاه نخست، ظاهر زیبای ساختمان آنان را جذب کند اما چگونه اطمینان می یابند که در باطن این خانه، - از مصالح با کیفیت و مناسبی برای استحکام بنا، استفاده شده است.

شاید این سوال را بارها از خودتان پرسیدید و پاسخ آن را دریافت نکردید اما به واقع، یکی از مهم ترین اصولی است که باید یک خریدار در ابتدا نسبت به آن آگاهی لازم را کسب کند.

احسان شعبان زاده، دانشجوی دکتری سازه صنعتی نوشیروانی بابل و رییس موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه باید نظارت در مراحل ساخت یک پروژه به بهترین شکل ممکن و به صورت دوره ای از سوی نظام مهندسی صورت گیرد، اظهار کرد: این نظارت باید آنقدر به بهترین شکل ممکن صورت گیرد تا خریدار نسبت به خرید یک ساختمان بی کیفیت، مطمئن باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مصالح ساختمانی که در اسکلت و مسائل زیربنایی ساختمان استفاده می شود، قابل دیدن نیست و راهی برای پایش آن وجود ندارد، گفت: اگر بر روی بتن و کیفیت آن حساسیت وجود نداشته باشد، راهی برای سنجش آن در آینده وجود ندارد و این امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

این کارشناس عمران با بیان اینکه پنجره، پکیج و رادیاتور با وجود اهمیت، قابل دیدن است و می توان بر روی آن، آزمایش های مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان هایی که قُرص و محکم ساخته نشدند

ساختمان هایی که قُرص و محکم ساخته نشدند