مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 10:352019-02-22اقتصادي

خوزستان رتبه دوم بیکاری را در کشور دارد


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در کشور از نظر نرخ بیکاری گفت: آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان های استان به ویژه شهرستان هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - امید حاجتی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که شامگاه دوم اسفند ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث برنامه های حمایتی حوزه اشتغال، فکر می کنم ما در حوزه بحث های حمایتی یک خطای استراتژیک مرتکب شده ایم آن هم این است که حمایت ما با محوریت ایجاد اشتغال درحال انجام است یعنی فراموش می کنیم که اشتغال پایدار، اشتغال تولید محور است.

تولید پایدار نیز تولیدی بازار محور است.

وی افزود: در استانی مانند خوزستان که ساختارش به شکلی است که مزیت های آن عمدتا در صنایع بزرگ است سرمایه گذاری ها هیچ تناسبی با حوزه اختیارات بانکی در استان ندارد.

ما حتی امکان این را نداریم که منابع خودمان را در حوزه مزیت هایمان جهت دهی کنیم تا از طریق مزیت های پایدار در استان بتوانیم به تولید پایدار و نهایتا اشتغال پایدار در وضع موجود برسیم.

حاجتی تصریح کرد: سال ها است این مساله را می گوییم اما هیچ تمرکز زدایی از مرکز صورت نمی گیرد و حتی برعکس نیز عمل می کنند و در برخی حوزه ها شاهد این هستیم که اختیارات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان رتبه دوم بیکاری را در کشور دارد

خوزستان رتبه دوم بیکاری را در کشور دارد