مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 09:362019-02-22دانش

«فرار مغزها» سیاسی ترین اصطلاح 40 سال اخیر در کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال ها است که آمار های مختلفی از مهاجرت دانشجویان به دیگر کشور ها مطرح می شود برخی این روند را یک شرایط بحرانی توصیف کرده اند و بر این باورند .

- پژوهشگر پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف گفت: فرار مغز ها سیاسی ترین اصطلاحی است که در حوزه مهاجرت در این 40 سال کاربرد داشته و سوءاستفاده های زیادی از این اصطلاح صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سال ها است که آمار های مختلفی از مهاجرت دانشجویان به دیگر کشور ها مطرح می شود برخی این روند را یک شرایط بحرانی توصیف کرده اند و بر این باورند که تاکنون 70درصد از رتبه های برتر کنکور و مدال آوران المپیاد ها از کشور خارج شدند و برخی دیگر هم می گویند وضعیت مهاجرت دانشجویان و نخبگان به دیگر کشور ها طبیعی است و هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

راه اندازی رصد خانه مهاجرتی ایران گامی در جهت شفاف سازی آمار مهاجرتی کشوربهرام صلواتی پژوهشگر ارشد پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف از جمله استعداد هایی است که تجربه این چرخش نخبگانی را دارد و برای ادامه تحصیل به دیگر کشور ها سفر کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرار مغزها» سیاسی ترین اصطلاح 40 سال اخیر در کشور است

«فرار مغزها» سیاسی ترین اصطلاح 40 سال اخیر در کشور است