مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 01:302019-02-21اقتصادي

تاثیر مشاغل خانگی بر وضعیت زنان روستایی


نقش زنان روستایی در سر و سامان دادن امور روستاها و همچنین توسعه کسب وکارها، همواره به عنوان نقشی تعیین کننده در نظر گرفته می شود.

اما چگونه می توان با راه اندازی کسب وکارهای خانگی توسط این اعضای مهم جامعه روستایی، - به فعالیت آن ها رونق بخشید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی های صورت گرفته در کشورهای جهان سوم بیانگر این است که زنان، با مشارکت در فعالیت های تولیدی اعم از دامداری، کشاورزی و کسب وکارهای کوچک نقش بسزایی در مناطق روستایی ایفا می کنند، بر همین اساس تحقق توسعه پایدار و به طور خاص توسعه روستایی مستلزم مشارکت فعال همه اقشار جامعه ازجمله زنان است.

در همین زمینه طرح توسعه مشاغل خانگی به منزله یکی از راهکارهای موفق تجربه شده در سایر کشورها در سال های اخیر مورد توجه دولت قرار گرفته است.

به عقیده کارشناسان، این نوع کسب وکار خانگی به منزله گزینه ای متناسب با شرایط زندگی فردی و اجتماعی زنان روستایی می تواند باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنان شود، به طوری که اکثر صاحبان کسب وکارهای خانگی بر این باورند که کار کردن در خانه، کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد.

بی شک، توفیق این طرح در گرو بسترسازی مناسب و توانمندسازی جامعه زنان است و توجه ناکافی به آن، یکی از دلایل بارزی است که باعث می شود در کشورهای در حال توسعه بسیاری از اه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مشاغل خانگی بر وضعیت زنان روستایی

تاثیر مشاغل خانگی بر وضعیت زنان روستایی