مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 01:252019-02-21اقتصادي

لطفا احمق نباشید!


روی برداشتن هر قدم ِ شان به سمت معادن گنجی که معتقدند زندگی شان را از این رو به آن رو می کند، قسم می خورند؛ قدم هایی که قرار است از دل سنگ های چند میلیون ساله، - گنج های چند هزار ساله درآورند؛ رؤیایی که هر شب خوابش را می بینند و .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بخش هایی ارزشمند از معدنِ سنگ هخامنشی الماس بُری سیوند را سارقان به روش انفجاری تخریب کردند؛ معدنی 2500 ساله روی کوه تنب کرم در شمال شهرستان مرودشت استان فارس که سنگ هایش را برای ساخت بناهای پاسارگاد مانند آرامگاه کوروش تراشیده بودند اما به دلیل وجود رگه ها و ترک هایی که می توانست عمر آن بناها را کم کند، در معدن به حال خود رها شدند.

اما حالا برخی افراد با هزار فکر و آرزو که احتمالاً یکی از آن ها پیدا کردن گنج در دل سنگ های چند میلیون ساله است، آن ها را با دینامیت منفجر می کنند! شاید رگه های برخی سنگ ها را ردِ نشانی از باز کردن سنگ و چسباندنش بعد از قرار دادن گنج در داخل آن می دانند! چطور می شود به گنج یاب ها فهماند.

سال هاست هر کس از راه می رسد و خود را به گونه ای به فرهنگ و تاریخِ ایران باستان ربط می دهد، فقط در برابر تخریب های قاچاقچیان و حفاران غیرمجاز دادِ ای وای … سر می دهد، اما کمتر کسی پیدا شده که با هدف فرهنگ سازی و نشان دادنِ واقعیت قدمی جلو گذاشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفا احمق نباشید!

لطفا احمق نباشید!