مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 ساعت 11:312019-02-21پزشكي

پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد راهکارهایی برای پیشگیری از خشکی و چروک پوست


پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای پیشگیری از خشکی و چروک پوست از دیدگاه طب سنتی ارائه داد.

- سیدمهدی میرغضنفری در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با راهکارهای طب سنتی برای درمان خشکی پوست اظهار داشت: افراد دارای مزاج گرم و خشک در برخی از فصول سال بویژه در فصل بهار دچار خشکی پوست شده و عدم توجه به درمان این مساله می تواند سبب چروک، ترک، جمع شدگی و پوسته شدن پوست آنها شود.

  وی افزود: همچنین افراد دارای مزاج گرم و خشک به دلیل داشتن حرارت قرمزی پوست آنها به ویژه در فصل بهار و تابستان تشدید می شود و تنظیم سبک زندگی مطابق با مزاج بهترین راهکار برای مقابله با این مساله است.

  این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: هرچه که افراد طبع گرم و خشک داشته باشند باید از مصرف ادویه جات بویژه تندی، شوری و تلخی جات پرهیز کنند همچنین مصرف شیرینی را تا حدود زیادی کاهش دهند.

  میرغضنفری گفت: مصرف غذاهای آبدار، سیرابی و شیردان، سوپ، خورشت، مصرف میوه های آبدار، لبنیات، مرکبات و سبزی ها و میوه های بخارپز برای سلامتی پوست این افراد بسیار توصیه می شود.

  این متخصص فیزیولوژی بیان داشت: بسیاری از افراد زمانی که به پزشک مراجعه می کنند برای رفع این مشکل آنها پماد و لوسیون های یکسان تجویز می شود در حالی که از دیدگاه طی سنتی این مساله باید براساس مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد راهکارهایی برای پیشگیری از خشکی و چروک پوست

پژوهشگر طب سنتی مطرح کرد راهکارهایی برای پیشگیری از خشکی و چروک پوست