مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 20:052019-02-20پزشكي

بدون چربی یا پر چرب؟ مساله این است!


شیرهای بدون چربی و کم چرب و ماست های طعم دار نه تنها به اندازه همتایان پر چرب خود در ایجاد احساس سیری و رضایت از غذا خوردن موفق نیستند، بلکه اغلب سرشار از قندهای افزوده بوده و حتی ما را از فواید سلامت لبنیات پر چرب محروم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران به نقل از هلث نوشت: شیر پر چرب بار دیگر در کانون توجهات قرار گرفته و محبوبیت آن رو به افزایش است.

در شرایطی که سال ها به مردم توصیه می شد تا به واسطه محتوای کالری زیاد و چربی اشباع از مصرف محصولاتی مانند شیر و ماست پر چرب پرهیز کنند، اما آنها در حال باز پس گرفتن اعتبار خود به عنوان گزینه هایی سالم در مقایسه با جایگزین های کم چرب و بدون چربی خود هستند.

به گفته فرانس لارجمن روت کارشناس تغذیه، جریان ترس از چربی در دهه 1990 موجب شد تا توصیه رایج سازمان ها و کارشناسان سلامت بر پرهیز از مصرف این ماده، از جمله کنار گذاشتن مصرف محصولات لبنی مانند شیر، استوار باشد.

همان گونه که افراد بیشتری استفاده از لبنیات کم چرب یا بدون چربی را مد نظر قرار می دادند، شرکت های تولید کننده لبنیات نیز برای بهبود عطر و طعم این قبیل محصولات افزودن قند و مواد مصنوعی دیگر به آنها را آغاز کردند.

از این رو، تنها مصرف یک وعده ماست میوه ای در روز می تواند تقریباً کل مقدار مصرف توصیه شده روزانه شکر را تأمین کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون چربی یا پر چرب؟ مساله این است!

بدون چربی یا پر چرب؟ مساله این است!