مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 10:502019-02-20اقتصادي

30 سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت


رییس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه 30 سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، گفت: در استان گیلان راش و شاه بلوط دچار بیماری شده اند و در آینده نزدیک شاهد مرگ و میر دسته جمعی این گونه ها خواهیم بود.

- هادی کیادلیری در گفت وگو با ایسنا، اکوسیستم را مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته زیستی دانست و اظهارکرد: جنگل های هیرکانی شمال کشور یک اکوسیستم ارزشمند با گونه های مختلف گیاهی و جانوری است که هر کدام از این گونه ها نقش مهمی در این چرخه ایفا می کند.

وی نگاه به جنگل های شمال کشور را نگاه اقتصادی دانست و افزود: متاسفانه به جنگل به چشم بنگاه تولید چوب نگاه شده و لذا بسیاری از گونه های جنگلی که تولید چوب نمی کنند، به نفع گونه های تولیدکننده چوب از بین برده می شوند.

رییس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه گونه های مثمر اکوسیستم جنگل را کنترل و تعادل حیات وحش و گونه های حیوانی مانند گرگ و پلنگ را حفظ می کنند، گفت: استان های شمالی به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت زیبا مهاجرپذیر بوده که با توجه به عدم وجود برنامه ریزی مناسب، تجاوز به عرصه های منابع طبیعی، تخریب جنگل ها و مراتع و قطعه قطعه کردن این اکوسیستم ویژه و بی نظیر را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت

30 سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت