مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 09:362019-02-20اجتماعي

بارندگی های اخیر جان دوباره ای به تالاب گندمان بخشید


شهرام احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در رابطه با وضعیت محیط زیست در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان دارای قابلیت های زیست محیطی از لحاظ تنوع گونه های گیاهی، جانوری و اکوسیستمی است و تاکنون بیش از یک هزار و 400 گونه گیاهی و 300 گونه جانوری در استان شناسایی شده است.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هشت منطقه تحت مدیریت این سازمان وجود دارد که این مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حیات وحش حدود یک سوم از مساحت استان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه خشکسالی های 10 سال اخیر خسارات فراوانی را به محیط زیست چهارمحال و بختیاری وارد کرده است، عنوان کرد: اکثر منابع آب سطحی و زیرزمینی کاهش شدید داشته است و تمامی دشت های استان ممنوعه یا ممنوعه بحرانی هستند.

احمدی افزود: سه دشت خانمیرزا، شهرکرد و بروجن کانون اصلی ریزگرد در چهارمحال و بختیاری هستند که برای مقابله با این پدیده شوم اقداماتی از جمله بومی سازی فضای سبز، تغذیه مصنوعی دشت ها، افزایش فضای سبز با کشت گونه های کم آب بر و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص احیای تالاب گندمان، توضیح داد: به علت خشکسالی های پی در پی تالاب گندمان به یکی از کانون های ریزگرد تبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارندگی های اخیر جان دوباره ای به تالاب گندمان بخشید

بارندگی های اخیر جان دوباره ای به تالاب گندمان بخشید