مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 14:052019-02-19فرهنگي

نمایش فیلم های آذربایجان در جشنواره ی وارش


به منظور تعامل بیشتر با فیلمسازان کشورهای حوزه دریای کاسپین، فیلم های مردم شناسی کشور آذربایجان در نهمین جشنواره بین المللی وارش نمایش داده می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم وارش، نهمین دوره از این رویداد فرهنگی با هدف تقویت و حمایت از آثاری با محوریت موضوع مردم شناسی، تاکید بر فرهنگ عامه و ارتباط با فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای کاسپین و حوزه تمدنی میراث مشترک، فیلمهای مردم شناسی کشور آذربایجان را نمایش می دهد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش همچنین موضوعاتی نظیر سنت های رفتاری، گفتاری و زیستی را دربر میگیرد.

طبق فراخوان این جشنواره، سنتهای رفتاری شامل فیلمهایی درباره آیینها، انگارهها، آداب و رسوم، عادات، جشنهای ملی و مذهبی، بازیهای عامیانه و.

میشود.

فیلمهایی با محوریت قصه های عامیانه، داستان های اخلاقی، حکمت آمیز و عاشقانه، لالایی ها، آواها و نواها، ترانه ها، مرثیه ها، اشعار بومی، افسانههای کهن، مثل و تمثیلها و.

نیز در گروه سنت های گفتاری قرار میگیرند و سنت های زیستی در برگیرنده فیلمهایی با محوریت معماری بومی، شیوه های تولید در زندگی کشاورزی، دامداری، صیادی و بهره برداری از جنگل، صنایع دستی و دست بافته ها و پوشاک، فرهنگ غذاهای بومی، بازار و مبادله است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش فیلم های آذربایجان در جشنواره ی وارش

نمایش فیلم های آذربایجان در جشنواره ی وارش