مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 12:302019-02-19فرهنگي

گزارشی از اجرای نمایش هایی با ارجاعات تاریخی و انقلابی در فجر


در هشتمین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، نمایش هایی با نگاه به اتفاقات تاریخی و وقایعی از انقلاب فرانسه تا قیام مردم تبریز روی صحنه رفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا صابری از کارگردانان شناخته شده مشهد، با نمایش دریاچه قو در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.

این نمایش 120 دقیقه ای به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری با نگاهی به نمایش باله دریاچه قو ایلیچ چایکوفسکی ساخته شده و سعی شده با تغییراتی، به فرهنگ ایرانی نزدیک شود.

در این اثر که همراه با موسیقی و حرکات محدودی از باله به نمایش درآمده است، گروهی از بازیگران با لباس هایی سفید و نقابهایی که شبیه قوی سیاه است، به انجام این حرکات می پرداختند.

دکور بزرگ در عین حال ساده این نمایش در کنار طراحی لباس آن نیز از دیگر نکات قابل اشاره است که باعث جذابیت این نمایش شده بود اما مدت زمان طولانی آن و صندلی های نامناسب تالار اصلی تئاتر شهر، باعث خستگی تماشاگرانی شده بود که تا پایان در سالن حضور داشتند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: پادشاه برای انتخاب همسر مناسب برای فرزندش زیگفرید، مراسمی می گیرد.

روثبارت ساحر بزرگ، برای این که دخترش را راهی دربار پادشاه کند، او را در شکل و شمایلی دیگر به این مهمانی بزرگ می فرستد و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از اجرای نمایش هایی با ارجاعات تاریخی و انقلابی در فجر

گزارشی از اجرای نمایش هایی با ارجاعات تاریخی و انقلابی در فجر