مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 19:202019-02-18اقتصادي

آیا افزایش بارش ها خبر از پایان خشکسالی می دهد؟


حال و روز خوب زمین و آسمان و جاری شدن هرزآب از سوی افغانستان به دریاچه هامون این مسأله را به ذهن می آورد که آیا دوره 30 ساله خشکسالی به پایان رسیده و از امسال شاهد بازگشت اقلیم خواهیم بود؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: حال آسمان خوب است آن قدر خوب که از اول مهر تا روز 23 بهمن بیش از 267 میلیارد متر مکعب باران و برف باریده و نسبت به سال گذشته با افزایش 260 درصدی بارندگی روبه رو بوده ایم.

این آمار نشان می دهد ارتفاع بارندگی ها 162 میلیمتر بوده و این میزان نسبت به میانگین دوره های مشابه درازمدت با 31 درصد افزایش روبه رو بوده است.

بر اساس داده های آماری سازمان هواشناسی، در سال جاری زراعی بیشترین درصد افزایش بارش با 867 درصد مربوط به خراسان جنوبی بوده و کمترین افزایش نیز در اردبیل با کمتر از یک درصد اتفاق افتاده است.

بعد از خراسان جنوبی، استان های چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام بالاترین بارش ها را به خود اختصاص داده اند.

در این میان استان سیستان و بلوچستان که سال گذشته سهم بسیار اندکی از بارش ها را داشت امسال با 20 میلیمتر بارندگی افزایش 372 درصدی را تجربه کرده ولی نسبت به مدت مشابه درازمدت با کاهش 64 درصدی بارندگی روبه رو بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا افزایش بارش ها خبر از پایان خشکسالی می دهد؟

آیا افزایش بارش ها خبر از پایان خشکسالی می دهد؟