مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 13:202019-02-18اقتصادي

آغاز جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا


زمینه برای یک جنگ قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا که به رونق تقاضا کمک کرده و فروش روسیه و آمریکا به این منطقه را افزایش خواهد داد، مهیا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این جنگ به درآمدها لطمه چندانی نخواهد زد زیرا عرضه گاز در اروپا به اندازه ای سودآور است که قیمت ها در آمریکا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

پس از جنجال هفته گذشته پیرامون رفع روزنه های قانونی برای خط لوله نورد استریم 2 روسیه در اتحادیه اروپا، آلمان هفته جاری قول داد حداقل دو پایانه احداث کند که بازارش را به روی واردات دریابرد از جمله واردات گاز آمریکا خواهد گشود.

رقابت مستقیم میان بزرگترین تولیدکنندگان گاز جهان قیمت ها را تا حدودی کاهش خواهد داد حتی اگر اروپا برای رسیدن به اهداف جوی بلندپروازانه خود به واردات بالاتر نیاز پیدا کند.

نیک کمپل، مدیر شرکت مشاوره اینسپایرد انرژی در انگلیس در این باره به بلومبرگ گفت: اگر نیاز روسیه برای استفاده از این خط لوله و رقابت با LNG آمریکا و سایر صادرکنندگان خط لوله مانند نروژ را در نظر بگیرید، در این صورت می توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور جنگ قیمت گاز طبیعی در اروپا به راه بیافتد.

قیمت گاز در اروپا حتی پس از اینکه در سپتامبر کاهش پیدا کرد، همچنان بالا محسوب می شود و قیمت آن معمولاً بالاتر از آسیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا

آغاز جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا