مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 05:102019-02-18اقتصادي

آمریکا می تواند معافیت های نفتی ایران را تمدید نکند؟


معافیت های شش ماهه ای که آمریکا برای ادامه خرید نفت از ایران به مشتریان داده بود، در حالی در اردیبهشت ماه به پایان می رسد که مقامات آمریکایی چندین بار در اظهاراتشان تاکید کرده اند که این معافیت ها را تمدید نخواهند کرد؛ - تهدیدی که از نظر کارشناسان قابل اجرا نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اردیبشهت ماه سال جاری آمریکا از برجام خارج شد و با تحریم نفت ایران، اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

هدفی که باعث آشفتگی بازار و افزایش چشم گیر قیمت جهانی نفت شد.

درنهایت آبان ماه بود که آمریکا اعلام کرد به هشت مشتری نفت ایران به مدت شش ماه (تا اردیبهشت ماه سال 1398) معافیت می دهد تا این کشورها به مرور خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

خریداران بزرگ نفت ایران شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه در نوامبر معافیت شش ماهه ای برای ادامه خرید نفت از ایران دریافت کردند و در مقابل، قول دادند اتکای خود به نفت ایران را کمتر کنند.

اکنون در حالی که حدود سه ماه تا زمان تعیین شده از سوی آمریکا باقی مانده، مقامات آمریکا اعلام کرده اند مشتریان نفت ایران نباید انتظار معافیت های جدید از تحریم های آمریکا را داشته باشند.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند آمریکا پس از منقضی شدن معافیت های فعلی در چهارم ماه مه، معافیت های جدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا می تواند معافیت های نفتی ایران را تمدید نکند؟

آمریکا می تواند معافیت های نفتی ایران را تمدید نکند؟