مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 15:202019-02-17اقتصادي

آفتی که شکست دادن آن سخت شده


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سطح زیر کشت غلات در استان سمنان با توجه به برنامه الگوی کشت و کم آبی های اخیر روند کاهشی داشته است، - افزود: این موضوع مبارزه با آفت سن را پیچیده کرده است چراکه با کاهش سطح زیر کشت گندم سفره غذایی این آفت کاهش یافته و این مهم موجب سخت تر شدن روند مبارزه با این آفت در مزارع شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس مشیریان در جلسه ستاد عوامل خسارت زای غلات با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان با اشاره به اینکه آفت سن به صورت عمده به محصول گندم و جو خسارت وارد می کند افزود: سن از آفات کلیدی مزارع گندم در استان است که در سراسر استان با آن درگیر هستیم و هر سال خساراتی را به محصولات گندم وجو وارد می کند و با توجه به اینکه گندم قوت غالب و از محصولات استراتژیک کشور است باید برای تقابل با سن و کاهش میزان خسارت اقدامات لازم انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته در سطح 28 هزار و 445 هکتار مبارزه با آفت سن انجام شد که عمده این مبارزه در شهرستان های گرمسار و آرادان بود.

وی با بیان اینکه در سالیان گذشته بخش زیادی از تولیدات استان درگیر با آفت سن غلات بود ادامه داد: امسال باید برنامه ریزی دقیقی برای مبارزه با آفت سن داشته باشیم تا شاهد خسارت کمتری باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتی که شکست دادن آن سخت شده

آفتی که شکست دادن آن سخت شده