مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 11:352019-02-17فرهنگي

فرانسه و شکار هشتمین خرس طلایی در برلین


سینمای فرانسه در طول 69 دوره برگزاری جشنواره فیلم برلین تاکنون توانسته با هشت فیلم از تولیدات مستقل و مشترک سینمایی خود جایزه نخست بزرگترین جشنواره سینمایی جهان را از آن خود کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جشنواره برلین 2019 هم پایان یافت و فیلم مترادف ها ساخته نداف لاپید محصول سینمای فرانسه موفق شد جایزه نخست بهترین فیلم را از آن خود کند.

این فیلم که اسراییل (رژیم صهیونیستی) هم در ساخت آن مشارکت داشته درباره مردی جوان و مستاصل از زندگی در اسراییل است که برای فرار از شرایط خود به پاریس می رود و خود را غرق در زندگی در این مکان جدید می کند.

سینمای فرانسه آخرین بار در سال 2001 توانسته بود با با فیلم اُنس ساخته پاتریس شرو جایزه خرس طلا را از آن خود کند و پیش از این نیز در سال 1995 با فیلم طعمه به کارگردانی برتران تاورنیه ، 1965 با فیلم آلفاویل ساخته ژان لوک گدار ، 1959 با فیلم پسر عموها ساخته کلود شابرول ، 1953 با فیلم مرد ترس به کارگردانی هانری ژرژ کلوزو و در سال 1951 با دو فیلم بدون هیچ آدرس ساخته ژان پل لو شانوا و عدالت برقرار است ساخته آندره کایات جایزه خرس طلا را به خانه برده بود.

در طول 69 سال برگزاری جشنواره فیلم برلین، کارگردانان آمریکایی با کسب 14 خرس طلا، پیشتاز بی رقیب این رویداد سینمایی محسوب می شوند و پس از آن سینمای فرانسه با (8 جایزه) و کشوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه و شکار هشتمین خرس طلایی در برلین

فرانسه و شکار هشتمین خرس طلایی در برلین