مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 06:562019-02-17بين الملل

فارس گزارش می دهد ارتباط عملیاتی شدن اینستکس با اجرای برنامه اقدام FATF چیست؟


در حالی در بیانیه راه اندازی اینستکس، کشورهای اروپایی صراحتا اعلام کرده اند که انتظار دارند ایران هر چه سریعتر برنامه اقدام FATF را اجرا کنند که به دلایل متعدد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که طرف های ایران در برجام بودند، در 9 بهمن ماه طی یک بیانیه ای از ثبت اینستکس INSTEX به عنوان ابزار پشتیبانی از تبادلات تجاری خبر دادند.

علی رغم وعده های اتحادیه اروپا، برای دور زدن تحریم های آمریکا، در این بیانیه تصریح شده است که این ابزار تنها تجارت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را که برای زندگی مردم ایران اهمیت دارند، پوشش می دهد.

جالب اینجاست که اروپایی ها حتی زمانی هم برای اجرای آن در نظر نگرفته اند و پس از 4 ماه مذاکره تازه این شرکت را ثبت نموده اند و تعیین جزییات اجرایی آن را به  قدم بعدی موکول کردند.

* عملیاتی شدن اینستکس منوط به اجرای برنامه اقدام FATF هست یا نیست؟ در حالی که جزییات عملیاتی شدن اینستکس مشخص نیست، اروپایی ها در بند دیگری از این بیانیه اعلام کرده اند : INSTEX تحت بالاترین استانداردهای ضدپولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و در همکاری با تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل همکاری خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد ارتباط عملیاتی شدن اینستکس با اجرای برنامه اقدام FATF چیست؟

فارس گزارش می دهد ارتباط عملیاتی شدن اینستکس با اجرای برنامه اقدام FATF چیست؟