مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 14:402019-02-16اقتصادي

سد کمال صالح در آستانه سر ریز شدن


مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب کمال صالح اراک افزود: سد کمال صالح در آستانه سرریز شدن قرار گرفت.

- محسن بهادری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش های اخیر و مناسب در نیمه دوم سال جاری گفت: خوشبختانه بارش های قابل قبول در سال جاری باعث شده است که وضعیت آبی سد کمال صالح در وضعیت مناسبی باشد، به طوری که در حال حاضر در آستانه سر ریز شدن قرار دارد.

وی حجم کلی سد را 95 میلیون مترمکعب بیان کرد و افزود: در حال حاضر 90 میلیون مترمکعب آب در سد کمال صالح اراک موجود است که تا قبل از فرارسیدن بهار می توان شاهد سرریز شدن بود.

بهادری تصریح کرد: این سد در سال 90 با حضور رییس جمهوری وقت پس از 8 سال عملیات اجرایی به بهره برداری رسید و تاکنون 2 مرتبه سرریز در فصل بهار داشته است که در شرایط کنونی سومین سرریز پیش بینی می شود که برای اولین بار قبل از بهار این سرریز رخ خواهد داد.

مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب کمال صالح اراک افزود: سد کمال صالح اصلی ترین منبع تأمین آب شرب اراک است به طوری در حال حاضر 60 درصد نیاز این شهر را تأمین می کند و با ساخت سد 35 حلقه چاه آب که وظیفه تأمین آب شرب شهر اراک را داشتند، از مدار خارج شدند و به واسطه مشارکت پالایشگاه در ساخت سد، درصد بسیار ناچیزی از آب آن به این صنعت اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد کمال صالح در آستانه سر ریز شدن

سد کمال صالح در آستانه سر ریز شدن