مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 08:362019-02-16پزشكي

آلودگی نوری، عامل مرگ تدریجی درختان ولیعصر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حامد میرزا خلیل که پیش از این هم در مورد آسیب های جسمی و احتمال بروز سرطان ها بر اثر کنترل نکردن نورپردازی های شهری اظهار نظر کرده بود، - یک پژوهشگر آلودگی نوری از نورپردازی روی درختان انتقاد کرد و نسبت به مرگ تدریجی درختان از جمله درختان ولیعصر در نتیجه این کار هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حامد میرزا خلیل که پیش از این هم در مورد آسیب های جسمی و احتمال بروز سرطان ها بر اثر کنترل نکردن نورپردازی های شهری اظهار نظر کرده بود، نسبت به نورپردازی درختان و خطرات ناشی از آن برای عملکرد درختان هشدار داد و گفت: در برخی خیابان های بزرگ و مهم تهران مثل ولیعصر، پیروزی، بلوار کشاورز و بلوار میرداماد، درختان با چراغ های LED نورپردازی شده اند، بدون توجه به این موضوع که درخت هم یک موجود زنده است و احتیاج به استراحت دارد.

وی تأکید کرد: گرچه با نورپردازی، از نظر ما انسان ها درختان، زیبا به نظر می آیند، اما با این کار سهم زندگی درخت از آن گرفته می شود، چون درخت هم مثل انسان به تاریکی نیاز دارد و با نورپردازی چرخه فیزیولوژی درخت به هم می ریزد.

این پژوهشگر آلودگی نوری با بیان این موضوع که گیاهان با دو شاخصه دمای هوا و طول روز متوجه تغییر فصل و فرارسیدن خواب زمستانی می شوند، گفت: نورپرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی نوری، عامل مرگ تدریجی درختان ولیعصر

آلودگی نوری، عامل مرگ تدریجی درختان ولیعصر