مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 بهمن 1397 ساعت 19:062019-02-14سياسي

جلوی معماری غربی در ساخت و سازها گرفته شود/تسریع در احداث فرودگاه قم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار وزیر راه و شهرسازی، مسکن را یکی از مهم ترین نیازهای مردم در کشور دانست و گفت: هرچه در این زمینه کمک و سرمایه گذاری شود بجاست.

وی بر لزوم توجه به جنبه های دینی در ساخت و سازها تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در برخی ساخت و سازها به زیرساخت های معنوی و دینی توجه نشده است، هزاران واحد مسکونی در یک محل ساخته می شود اما متاسفانه به اندازه کافی مسجد و اماکن دینی و فرهنگی احداث نشده است.

آیت الله مکارم شیرازی سرمایه گذاری در این زمینه را به دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی توصیه و تاکید کرد: ساخت و سازها باید به گونه ای باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی معماری غربی گرفته شود، اظهار کرد: متاسفانه در برخی ساخت و سازها مشاهده می شود که طبق روش و معماری غربی پیش رفته اند؛ معماری ایرانی اسلامی جزو هویت ماست و باید با تمام وجود این سنت ها و اصالت ها را حفظ کنیم.

این مرجع تقلید همچنین بر لزوم توجه به مناطق حاشیه ای و برنامه ریزی لازم برای توجه به این مناطق و احداث زیرساخت های دینی و فرهنگی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوی معماری غربی در ساخت و سازها گرفته شود/تسریع در احداث فرودگاه قم

جلوی معماری غربی در ساخت و سازها گرفته شود/تسریع در احداث فرودگاه قم