مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 بهمن 1397 ساعت 15:052019-02-10سياسي

غفلت 100 ساله از معماری خشتی، ضعفِ بزرگِ کشور


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر حفظ بافت جهانی یزد، گفت: خارج از این بافت تاریخی، شاهد ایجاد بناهایی با معماری غیرایرانی و خشتی هستیم که این مسئله بیانگر ورود نکردن سازمان نظام مهندسی در زمینه مجوزها و به .

- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر حفظ بافت جهانی یزد، گفت: خارج از این بافت تاریخی، شاهد ایجاد بناهایی با معماری غیرایرانی و خشتی هستیم که این مسئله بیانگر ورود نکردن سازمان نظام مهندسی در زمینه مجوزها و به تبع آن دانشگاه ها در زمینه شناخت و معرفی و ارتقای آگاهی نسبت به انواع مصالح معماری خشتی و نوع این معماری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حسن طالبیان در اولین کارگاه بین المللی معماری خشتی که به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می شود، تنوع آثار دربردارنده معماری خشتی کشور را یکی از ظرفیت های بزرگ ایران در زمینه معماری برشمرد و گفت: آثاری چون تخت جمشید، آثار باستانی بسیار ارزشمند و خشتی در سطح جهان هستند که حدود دو سوم این بناها با خشت ایجاد شده و به رغم گذر زمانی بسیار زیاد، همچنان حفظ شده اند.

وی افزود: البته هخامنشیان که خاک، آب، زمین و آسمان را مقدس می شمردند، منجر به وجود آمدن باغ های ایرانی با این نوع معماری نیز شدند که این به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت 100 ساله از معماری خشتی، ضعفِ بزرگِ کشور

غفلت 100 ساله از معماری خشتی، ضعفِ بزرگِ کشور