مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 بهمن 1397 ساعت 12:412019-02-09پزشكي

تسخیر علم «شیمی تجزیه» منطقه توسط دانشمندان ایرانی


بر اساس رتبه بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته شیمی تجزیه در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس، بر اساس رتبه بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته شیمی تجزیه در سطح کشورهای آسیای غربی دست یافته است.

شیمی تجزیه شاخه ای از علم شیمی است که به مطالعه روش های جداسازی، شناسایی و بررسی کمّی اجزای طبیعی یا مصنوعی یک ماده می پردازد.

از شیمی تجزیه در موارد مختلفی نظیر کنترل کیفیت محصول، نمایش کنترل آلوده کننده ها، مطالعات پزشکی و بالینی و عیارگیری استفاده می شود.

در جدول زیر صدرنشینی ایران در علم شیمی تجزیه را مشاهده می کنید: بررسی های منتشر شده در مجله  SCImago Journal & Country Rank نشان می دهد ایران با تولید 1057 مقاله علمی در زمینه شیمی تجزیه در رتبه نخست و ترکیه با اختلافی قابل توجه در جایگاه دوم قرار دارد.

کشورهای مصر، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، کشورهای اردن، عراق، امارات متحده عربی، قطر، لبنان، سرزمین های اشغالی، عمان، یمن، کویت، سوریه و بحرین در رتبه های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند.

  از میان 1057 مقاله منتشر شده توسط دانشمندان ایرانی، 1039 مورد آن قابل استناد بوده است؛ در حالی که ترکیه به عنوان دومین کشور تنها 533 مقاله در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسخیر علم «شیمی تجزیه» منطقه توسط دانشمندان ایرانی

تسخیر علم «شیمی تجزیه» منطقه توسط دانشمندان ایرانی