مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 ساعت 13:102019-02-06اقتصادي

جشنی برای گلهای ارکیده ایران در خاستگاهش


چهارمین جشنواره گل های ارکیده با حضور تولیدکنندگان گل های ارکیده، آپارتمانی، فضای باز و صنایع جانبی در باغ گیاه شناسی نوشهر کار خود را آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در آیین افتتاحیه جشنواره ارکیده نوشهر اظهار کرد: استان مازندران تنوعی از همه ظرفیت ها را دارد و در صورتی که به فعلیت درآید نه تنها نیازهای مردم استان بلکه نیازهای کشور و حتی مازاد آن برای صادرات را تأمین می کند و کارکرد استان به یک کارکرد فراملی و فرا کشوری ارتقا می یابد.

خیریان پور با اشاره به اینکه در استان مازندران حدود هزار هکتار گلخانه های روباز و مسقف وجود دارد که 300 هزار هکتار مسقف و مابقی روباز است، خاطرنشان کرد: تولید سالانه 34 میلیارد گل های درخچه ای در استان، بالغ بر 14 میلیون تولید گل های گلدانی و نیز شاخه بریده حاصل زحمات کشاورزان و مجموعه اتحادیه گل و گیاه استان بوده که به عنوان یک ظرفیت مطرح است.

وی تاکید کرد: اگر خواهان ارتقای بخش گل و گیاه هستیم باید در جهت کیفی سازی و استانداردسازی گل و گیاه، ایجاد گلخانه های هیدرو پونیک، صرفه جویی در آب و توسعه کشت بافت حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران یادآور شد: در غرب استان باید به تولید گل و گیاه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنی برای گلهای ارکیده ایران در خاستگاهش

جشنی برای گلهای ارکیده ایران در خاستگاهش