مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 ساعت 09:312019-02-06فرهنگي

خاطره بازی با سینمای کلاسیک به سبک همایون غنی زاده/ فرم خوب به علاوه محتوای ضعیف، مساوی است با «مسخره باز»


محمد شاهرودی؛ دوگانه ی فرم و محتوا یکی از کلیشه ای ترین و تکراری ترین دوگانه های سینمایی است.

بحث بر سر اینکه اصالت با فرم است یا محتوا، - خاطره بازی با سینمای کلاسیک به سبک همایون غنی زاده/ فرم خوب به علاوه محتوای ضعیف، مساوی است با مسخره باز مسخره باز از نظر محتوایی، چیزی جز یک گردش دوساعته در زندگیِ بی مکان و زمانِ سه شخصیتِ معمولی نیست.

بی آن که گرهی ایجاد کند و خط سیری داشته باشد و داستانی بگوید.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو- محمد شاهرودی؛ دوگانه ی فرم و محتوا یکی از کلیشه ای ترین و تکراری ترین دوگانه های سینمایی است.

بحث بر سر اینکه اصالت با فرم است یا محتوا، سال هاست در میان منتقدین سینما جریان دارد و البته به نتیجه مشخصی هم نمی رسد.

فیلم های زیادی را سراغ داریم که محتوای خوب شان، قربانی فرم ضعیف شده و از آن طرف، فیلم هایی را می شناسیم که محتوایی ضعیف و تکراری را با فرم خوب، تبدیل به اثری ماندگار کرده اند.

در میانه ی جدال فرم و محتوا اما مسخره باز یک نمونه خاص است.

فیلمی با فرم بدیع و دستاوردهای فنی ارزنده، اما خالی-بله، دقیقا خالی- از مضمون و محتوا و داستان.

یک فیلم ضد قصه و ضد روایت که مدام دارد در میان سه شخصیتِ پلاسیده و نابودشده می پلکد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطره بازی با سینمای کلاسیک به سبک همایون غنی زاده/ فرم خوب به علاوه محتوای ضعیف، مساوی است با «مسخره باز»

خاطره بازی با سینمای کلاسیک به سبک همایون غنی زاده/ فرم خوب به علاوه محتوای ضعیف، مساوی است با «مسخره باز»