مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 بهمن 1397 ساعت 10:262019-02-04بين الملل

البرادعی: اصلاح قانون اساسی یعنی بازگشت به دوره ما قبل انقلاب ژانویه


«محمد البرادعی» معاون سابق رییس جمهور موقت مصر به بررسی اصلاح قانون اساسی این کشور با هدف ابقای «عبدالفتاح السیسی» در رأس قدرت، واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، البرادعی تأکید کرد که اصلاح قانون اساسی کشور به معنای بازگشت به دوره ماقبل انقلاب 25 ژانویه سال 2011 است.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: مصری ها علیه رژیمی که می گفت من خدای بزرگ شما هستم (رژیم حسنی مبارک) انقلاب کردند، رژیمی که رییس جمهور آن از اختیاراتی برخوردار بود که با هر نظام دموکراتیکی منافات داشت و رییس جمهور تا ابد در رأس قدرت باقی می ماند.

به نوشته روزنامه القدس العربی ، البرادعی همچنین نوشت: اصلاح قانون اساسی با این رویکرد اهانت به ملتی است که انقلاب کرد تا آزادی به دست آورد، (در واقع) بازگشت آشکار به دوره ماقبل ژانویه است.

البرادعی که در سال 2013 پس از عزل محمد مرسی به عنوان معاون عدلی منصور رییس جمهور موقت مصر منصوب شده بود، افزود: ما هرگز یاد نمی گیریم و هر بار بهای سنگینی پرداخت می کنیم که ما را به عقب بازمی گرداند.

روز یکشنبه (دیروز) ائتلاف دعم مصر (حمایت از مصر) که صاحب اکثریت کرسی های پارلمانی است، طرحی را به پارلمان جهت اصلاح قانون اساسی ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

البرادعی: اصلاح قانون اساسی یعنی بازگشت به دوره ما قبل انقلاب ژانویه

البرادعی: اصلاح قانون اساسی یعنی بازگشت به دوره ما قبل انقلاب ژانویه