مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 بهمن 1397 ساعت 07:062019-02-04سياسي

فارس از دستاوردهای 40 ساله گزارش می دهد انقلاب در «اورژانس»!


پس از گذشت چند دهه از حادثه ریزش سقف یکی از سالن های فردگاه مهرآباد و نبود پایگاه اورژانس در کشور برای کمک رسانی به حادثه دیدگان امروز کشور از 2585 پایگاه زمینی و 39 پایگاه فعال هوایی برخوردار است.

- خبرگزاری فارس-گروه سلامت: سال 1352؛ ناگهان سقف فرودگاه مهرآباد براثر ارتعاشات ناشی از سر و صدای موتور جت های غول پیکر فرو می ریزد که این حادثه منجر به فوت و مصدومیت 27 نفر می شود.

این حادثه به شدت در رسانه های داخلی و خارجی انعکاس یافته و در ردیف یکی از تلخ ترین وقایع کشور در تاریخ به ثبت می رسد.

نکته قابل تأمل این حادثه نبود سیستم مناسب برای کمک و انتقال مجروحین به مراکز درمانی بود و در آن زمان اورژانسی برای انتقال و مداوای مصدومان حوادث ناگهانی در کشور وجود نداشت.

بعد از این حادثه سیستم فوریت های پزشکی کشور در سال 1354 تأسیس و ایران به عنوان چهارمین کشور دارنده خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در جهان شناخته شد.

در آن زمان شماره سه رقمی 123 برای تماس با اورژانس اختصاص داده شده و از آمبولانس های بنز برای خدمت رسانی به مردم استفاده می شد که بعدا شماره تماس مردم با اورژانس، شماره 115 در کل کشور اعلام شد.

راه اندازی رشته تخصصی طب اورژانس در سال 1375 اولین بار درخواست رسمی راه اندازی این رشته به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارائه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس از دستاوردهای 40 ساله گزارش می دهد انقلاب در «اورژانس»!

فارس از دستاوردهای 40 ساله گزارش می دهد انقلاب در «اورژانس»!