مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 بهمن 1397 ساعت 08:002019-02-02اقتصادي

دردسرهای استفاده از یک فرصت دانشجویی


استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری هر ساله به یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان استفاده از این دوره ها تبدیل شده، این دغدغه به ویژه در سال جاری همزمان با بالا رفتن نرخ ارز و نوسانات آن بسیار پررنگ تر شده است.

- البته این نگرانی تنها دامن دانشجویان متقاضی اعزام را نگرفته بلکه دانشجویانی که سال گذشته از این فرصت استفاده کرده اند و حالا فرصت مطالعاتی آنها به اتمام رسیده نیز با مشکلاتی در تسویه حساب و دریافت دانشنامه خود مواجه شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آیین نامه فرصت مطالعاتی خارج از کشور وزارت علوم، دانشجویان موظف هستند پس از بازگشت از فرصت تحقیقاتی ضمن اعلام مراجعت گزارش کاملی از فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را که به تأیید استاد راهنما رسیده باشد به دانشگاه ارائه کنند و ارائه گزارش فرصت تحقیقاتی تأیید شده به اداره کل بورس نیز برای تسویه حساب نهایی الزامی است.

در صورتی که دانشجو به مدت کمتر از 6 ماه در کشور محل تحقیق اقامت داشته باشد موظف است مازاد مبالغ دریافتی را با امور مالی سازمان دانشجویان تسویه نماید فرصت تحقیقاتی با نظر گروه تخصصی و دانشگاه (آموزشی یا پژوهشی) محل تحصیل مشروط به داشتن فعالیت های علمی برجسته و ارزنده در طول دوره تحقیقاتی (مانند انتشار مقاله در نشریات علمی و پژوهشی بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرهای استفاده از یک فرصت دانشجویی

دردسرهای استفاده از یک فرصت دانشجویی