مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 بهمن 1397 ساعت 13:302019-02-01سياسي

زن عنکبوتی در خیابان های مشهد


فرزانه 5 سال تمام پای همه حرف ها و نگاه ها ایستاده و آن قدر از زمین فاصله گرفته تا ثابت کند زنان هم به اندازه مردها حق دارند شغل شان را انتخاب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند نوشت: مادامی که ما شعار نه به تبعیض جنسیتی سر بدهیم اما تعمیر خودرو، کوبیدن میخ به دیوار، بازکردن لوله های گرفته آشپزخانه و دریل زدن و پیچ گوشتی انداختن و بعضی هایمان حتی کشتن سوسک را در خانه خودمان جزو کارهای مردانه بدانیم، وضع همین است که در جامعه مان هم مشاغل، مردانه و زنانه می شوند.

درست مثل شغل ارتفاع نوردی که فرزانه عطارباشی مدرک بین المللی اش را کسب کرده اما سال هاست که حتی یک زن در بین همکارانش نیست و هنوز هم خیلی ها او را به خاطر کاری که انجام می دهد، سرزنش می کنند.

اما او 5 سال تمام است که با همه این نگاه ها جنگیده؛ صبح به صبح از بلندمرتبه ترین برج های شهر مشهد بالا می رود، لباس مخصوص کارش را می پوشد و در پشت بام برج ها کارگاهش را نصب می کند و وقتی از گره طناب هایش مطمئن شد، به پایین جست می زند تا ساعت ها بین زمین و هوا مشغول جوشکاری و نصب شیشه و دریل کاری باشد؛ کاری که به او آرامش می دهد و برایش مثل یک قرص مسکن است اما ظاهراً تبعیض جنسیتی در جامعه ما هنوز هم به نوع فعالیت زنان ایراد می گیرد و نگاه آزاردهنده اش را روی زنان موفقی که تنها جرم شان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن عنکبوتی در خیابان های مشهد

زن عنکبوتی در خیابان های مشهد